Taky se vám stalo, že jste hledali na internetu nějakou službu. Našli krásnou prezentaci a už cítili, že to je přesně ono. Prsty i mozek už dávaly dohromady první věty vaší poptávky. Jen ještě kouknout aspoň orientačně na ceny dodavatele…..jenže! AHA – ony tu nikde nejsou.
Teď si můžeme zahrát hru na dvojí příběh, budete A nebo B?
Schválně!
Varianta A: I když vám kdesi v hlavě svítí nápis z inzerátů realitek – Cena: Info na dotaz – Sakra, to bude drahý! Službu přesto poptáte. Ale nadšení vystřídala nervozita.
Varianta B: Otráveně – no asi spíš naštvaně klikne na křížek v pravém horním rohu stránky a na milou firmu navždy zapomenete.
Tak co, jste Áčko nebo Béčko? Ať tak nebo tak – obojí je špatně. Je fér dát zákazníkovi vědět v jaké cenové relaci se služby pohybují. Je fér mu dát klid na rozmyšlení, jestli to odpovídá jeho rozpočtu – a tedy má pro něj smysl, aby službu vůbec poptal. Je to fér jak k němu, tak i k vám jako k podnikateli – ano, i tady platí to otřepané – čas jsou peníze! Každá zpracovaná poptávka stojí čas.
Když jsem před jedenácti lety vypotila svůj první květinový web a k němu první texty, bylo jasné, že ceník tam bude. Byl i na druhém webu. Aktuálně jsem se rozhodla to trochu zjednodušit a na stránkách najdete cenová rozmezí v sekci svatební květiny. Myslím, že tato rozmezí úplně stačí, abyste se mohli v klidu rozhodnout, jestli jsem pro vás ten správný dodavatel, nebo ne.
A ještě pár argumentů pro podnikatele, proč dávat ceny veřejně:
- Dobrý vztah se zákazníkem musí stát na důvěře – pokud mu neukážete ceny – je to první znak nedůvěry. To nechcete.
- Pokud ceny budou všichni veřejně prezentovat (a konečně se do pekel propadne alibistický zlozvyk z FB skupin – Cenu píšu do SZ) – možná se všem uleví a trh nebudou kazit podražené ceny.
- Snoubenci budou mít šanci lépe řešit rovnici: očekávání = rozpočet.
- Myslíte, že nemůžete zdražovat, když jsou ceny veřejně? To je nesmysl. Nikdo se váš ceník neučí nazpaměť! A i kdyby – jistě máte argumenty, proč jste dražší než před rokem nebo dvěma – vyšší vstupy, více know how a můžeme pokračovat….)
Cenotvorba je opravdu, ale opravdu velmi těžká disciplína v oboru volného podnikání. Každou korunu a každý argument si musíte umět dobře vypočítat a pak ještě vyargumentovat. A víte, kdo je vaším největším haterem? Podnikatelé už vědí! Ano, je to ten nezbedný hlásek, který si nosíme vzadu v hlavě a který začne křičet vždy, když se pustíme do neprošlapaného podnikatelského terénu. Ale víte, že tenhle hlásek možná přestane remcat právě v okamžiku, kdy své ceny veřejně vystavíte. Zkuste to, uvidíte!
Chcete o cenotvorbě vědět víc? Pak doporučuju vyhledat na youtube videa na tohle téma třeba od Madly Čevelové (Marketingová čarodejnice), Lucie Krausové nebo Hanky Konečné (Handmadebyznys).
A abych nezapomněla – pokud chystáte svatbu, projděte si informace v záložce svatební květiny a napište mi termín svatby, ať můžeme začít plánovat!
Pěkný den, krásně napsáno, jen vám ho chci jako podnikatelka a majitelka květinářství pochválit 👍👏👏👏 Děkuji a přeji mnoho úspěchů 🌷 Laďka KYTKYobchod
Moc děkuju, Laďko, za pochvalu! Ať se daří!